Cena, čas a rozsah opravy
Pokud vás potká příběh se závadou motoru u jednaosmičky, připravte si bohužel pevné nervy a nemalé finance. Níže si můžete prohlédnout základní dva modelové rozpočty na opravu pro představu.
K CENĚ:
Jednoznačně nejčastější je oprava motoru, kterou jsme označili KLASIK. tady máme opravdu to nejnutnější, co musíme na motoru opravit, aby fungoval správně, ale hlavně lépe než z výroby, to je velice důležitá poznámka. Opravu provádíme na klíč od demontáže motoru z vozu až po návrat opraveného motoru zpět, na opravu držíme DVOULETOU ZÁRUKU.
Jako druhá nejčastější se objevuje oprava motoru, kde se nám motor potká na rozvodech. Tady jsme označili opravu jako VAČKA, jelikož drtivě nám při potkání motoru ventily ohnou jednu ze dvou vaček. Jelikož jsou vačky duté, je to hned. Bohužel jak si můžete přečíst v našich článcích, nepochopitelně tady výrobce dodává vačky jen včetně variátorů proměnného časování (slisované v jeden celek), což z vaček dělá poměrně drahou srandu. Ventily většinou bývají nepoškozené.
Samozřejmě se mohou v průběhu demontáže odhalit další vadné díly, bývají to ale spíš drobné a levnější komponenty.
K ČASU:
Pokud jde vše hladce, obvyklá doba opravy bývá 14 dnů, takto kvalitně opravujeme dva motory měsíčně.
K ROZSAHU:
Nejprve součásti, které v drtivé většině nebývají poškozené:
blok, klika, ojnice, všechny lágry, hlava, ventily, vačky, elektrické příslušenství
Teď základní součásti, které jsou nutné vyměnit:
písty, repase hlavy, repase turba, vodní pumpa, všechna těsnění na motoru, rozvody kompletní, svíčky
Cena opravy KLASIK
Základní rozpočet na opravu motoru 1,8TSI - drtivě nejčastější případ
Cena opravy s VAČKOU
Základní rozpočet na opravu motoru 1,8TSI - S JEDNOU VYMĚNĚNOU VAČKOU, při potkaném motoru časté